Projenin Konusu :
Bu projede öğrenciler insan hakları, özellikle okullarda ayrımcılık, ırkçılık ve akran zorbalığı kavramları hakkında bilgi edineceklerdir. Öğrenciler 'Evrensel İnsan Hakları Beyannamesi nedir öğrenecekler ve bu bilgiyi pratiğe nasıl dönüştürecekleri hakkında fikir sahibi olacaklardır. Bu proje öğrencilerin her bir bireyin temel ihtiyaçları hakkındaki bilgi dağarcığını geliştirmesini ve 'farklılıklar'a karşı saygılı olmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Bu sayede karşılıklı hoşgörü ve kabul etme becerileri kazanacaklardır. Öğrenciler düşüncelerini paylaşarak ve tartışarak zorlukları aşmak konusunda işbirliği içinde çalışacaklardır.
Okullarımız, öğrencileri kazanmak için, onların bedenlerinde ırkçılık tohumları filizlenmeden ve yayılmadan aktif bir şekilde ve şiddetle bu konuda harekete geçmelidir. Okullar ırkçı, etnik ve hatta cinsiyet eşitsizliklere karşı savaşmaya başlamalıdır. Bu, çocukluktan itibaren başlatılmalı, ailelerinden farklı olabilecek fikirler ve değerlerin öğretilebileceği küçük yaşlarda iken öğretilmelidir. Çocuklarımıza farklılık nedir öğretmeliyiz, farklılığa maruz kalmalı ve farklılığı kucaklamayı öğrenmeliler.
· Amacımız öğrencilerimizi okulda mutlu etmek. Sloganımız 'Mutlu Öğrenciler, Mutlu Okul.'
· İnsan Haklarına duyarlı çocuklar yetiştirmek.
· Saygının önemini öğretmek ve birbirlerinin haklarına karşı farkındalık yaratmak.
· İnsanlara karşı saygı ve hoşgörü geliştirmek.
· Dil becerilerini geliştirmek: Ana dilleri ve İngilizce iletişim kurmalarını sağlamak ve diller arası farklılıklara saygı duymak.
· Sosyal becerilerini geliştirmek: Ortak okulların öğrencileri ile işbirliği içinde çalışmalarını sağlamak.
· Ülkeler arası önyargıları yok etmek.
· Okul organizasyonlarında etki yaratarak daha demokratik ve kapsayıcı olmalarını sağlamak.
· İnsanların nasıl kalıplaşmış düşünce, önyargı ve ayrımcı davranış geliştirdikleriyle ilgili eleştirel düşünmeyi öğrenmek.
· Projenin öğrenciler üzerinde beklenen en önemli sonuç; nazik davranış edinme.
· Takım çalışmasını geliştirmek
· İnsan hakları, demokrasi ve barışa katkıda bulunarak daha güvenilir ve yaşanabilir bir dünya yaratmak
· Yabancı dil kullanarak iletişim becerileri geliştirmek
· Bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ve twinspace kullanım stratejileri geliştirmek
· Erken yaşlarda karar alma ve düşüncelerini ifade etme becerileri geliştirmek.
*Projemiz 10 Türk ve 4 yabancı ortak okul tarafından yürütülmektedir.
Ad Soyad |
Okul |
Şehir ülke |
Ferda Öztürk Uysal |
Namık Kemal Ortaokulu |
Kırıkkale / Türkiye |
Alparslan Uysal |
Gazi Ortaokulu |
Kırıkkale / Türkiye |
Cannur BAKIRTAŞ |
Araklı Çankaya YBO |
Trabzon / Türkiye |
Yeşim ULUSOY |
Bahşılı İmam Hatip Ortaokulu |
Kırıkkale / Türkiye |
Bekir SOMUNCU |
Çankırı Atatürk Ortaokulu |
Çankırı / Türkiye |
Elena Laura Radu |
Grigore Moisil Ortaokulu |
Ploiești / Romanya |
Gamze ACAR ŞİMŞEK |
Varsak Ruhi Göksoy Ortaokulu |
Antalya, Türkiye |
İlknur YILDIZ SÜNER |
Gazi Ortaokulu |
Artvin / Türkiye |
Joanna SŁOWIŃSKA |
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 "Nasza Szkoła" ZTSz |
Zabrze / Poland |
Voula Bounatsou |
"Alexandreio" 2nd Primary School of Giannitsa |
Giannitsa Greece |
Parthena Foulidou |
"Alexandreio" 2nd Primary school of Giannitsa |
Giannitsa Greece |
Aygün ÇITLAK |
Şehit Kader Sivri Ortaokulu |
İstanbul / TÜRKİYE |
Aysun ERDEMGİL |
Çağatay Uluçay Ortaokulu |
Manisa/Türkiye |
Tsvetoslav Penkyovski |
Primary school "'Hristo Botev''" |
Brenitsa/ Bulgaria |
Serap Eyüpoğlu |
Bekir Sıtkı Özer Secondary School |
Kocaeli/ TURKEY |
01.02.2021 |
Beginning of the project |
01.02.2021-07.02.2021 |
Creating whatsapp group , facebook group and meeting new members |
07.02.2021-19.02.2021 |
Choosing students who are eager for the project, taking permission liciences from parents and adding them to the system |
19.02.2021-20.02.2021 |
Online meeting |
20.02.2021-01.03.2021 |
Adding the contact information and description of partner schools, towns and cities to Twinspace |
01.03.2021-20.03.2021 |
Creating logos, posters and slogans |
20.03.2021-25.03.2021 |
Selection of the best logo, poster and slogan |
25.03.2021-10.04.2021 |
Informing students about the project subject with online conferences. |
10.04.2021-25.04.2021 |
Detecting problems about racism, discrimination and bullying in partner schools, towns and cities |
25.04.2021-10.05.2021 |
Informing parents and also citizens of the town via online conference, local newspapers and social media. |
10.05.2021-20.05.2021 |
Creating songs |
20.05.2021-05.06.2021 |
Creating short films or dramas |
05.06.2021-10.06.2021 |
Evaluation of the outputs of the project |
10.06.2021 |
Closure |