T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ÜSKÜDAR - Şehit Kader Sivri Ortaokulu

2022- 2023 Eğitim Öğretim Yılı 5. Sınıf Kesin Kayıtları İçin Gerekli Evrakları İncelemek , Kayıt ve Nakil İşlemleri İle İlgili Olarak Yapılan Açıklamaları Öğrenmek İçin Tıklayınız

 5. Sınıf Kesin Kayıtları İçin Gerekli  Evrakları İncelemek , Kayıt ve Nakil İşlemleri İle İlgili Olarak  Yapılan Açıklamaları Öğrenmek İçin Tıklayınız 

 5. SINIF KAYIT VE NAKİL İŞLEMLERİ 

2022 - 2023 Eğitim Öğretim Yılı Okulöncesi , 1. Sınıf ve 5. Sınıf Adres Kayıt Bölgeleri Açıklandı , E Okula girerek öğrencinizin hangi okula kayıt olabileceğini öğrenebilirsiniz .

 "E-Okul"da  Şehit Kader Sivri Ortaokulunda     5. Sınıf Aday Kayıt olarak görünen öğrencilerin , okulumuza "KESİN KAYIT" işlemlerini   yapmak isteyen velilerimiz  okulumuza şahsen başvurarak aşağıdaki formları ilgili idari  personelimize elden teslim edeceklerdir.

5. SINIF KESİN KAYIT EVRAKLARI

      2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı E Okul Adres Kayıt sistemine göre okulumuza kayıt hakkı kazanan öğrencilerimizin kesin kayıt işlemleri 01-30Ağustos 2021 tarihleri arasında yapılacaktır.

      1. Öğrenci Bilgi Formu (Okuldan verilecektir.).....   İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

      2.Kayıt Dilekçesi (Okuldan verilecektir.).....   İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

      3. Veli Sözleşmesi (Okuldan verilecektir.).....   İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

      4. E-Okul Bilgi Formu (Okuldan verilecektir.).....   İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

      5. Gezi Etkinlik İzin Dilekçesi (Okuldan verilecektir.).....   İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

      6. Resim İzin Dilekçesi (Okuldan verilecektir.).....   İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

      7. Covid-19 Veli Bilgilendirme ve Taahhütnamesi (Okuldan verilecektir.).....   İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

      8. Öğrencinin ve velisinin Nüfus Cüzdan Fotokopileri

      9. Anne baba ayrı ise öğrencinin velayetinin kimde olduğunu gösteren mahkeme kararı örneği

   Gerekli form  ve evrakları okulumzdan temin edebilir yada çıktılarını alarak doldurduktan sonra okul idaresine teslim edebilirsiniz ,

     Kayıt ve nakil işlemleri ile ilgili sıkça sorular sorular ;

 Soru  1-  Kayıt ücreti ne kadardır , nasıl ödeme yapılacaktır?

 Cevap 1- Kayıt ücreti kesinlikle alınmamaktadır . Bilindiği gibi "MEB Okul Aile Birliği Yönetmeliği'nin Birlik Gelirleri başlıklı 15'inci maddesinin 2'nci fıkrasında 'Birlikler, velileri hiçbir surette bağış yapmaya zorlayamaz, okul kayıt döneminde bağış ve yardım toplayamaz. Ayrıca bakanlık tarafından yürütülen proje ve yapılan protokoller kapsamında okul ve kurumlarda yapılacak faaliyetlerden ücret talep edilemez' hükmü yer almaktadır. Bu sebeple 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı KAYIT Döneminde yani 01.Temmuz 2022 - 12 Eylül 2022 tarihleri arasında , 5. sınıfa kesin kayıt yapacak olan öğrenci velilerinden herhangibi bir ad altında , banka , bağış makbuzu yada elden olmak üzere BAĞIŞ kabul edilmeyecektir. Bilgimiz dışında Okul Aile Birliği Bağış hesabına para yatıran olursa durum incelenerek 5. sınıf  velisi tarafından yatırıldıysa paranın ivedilikle iade edilmesi için gerekli işlemlerin yapılacaktır.

Okulumuzun geliştirilmesi , öğrencilerimizin daha iyi hizmet alabilmesi  için velilerimiz Okul Aİle Birliğimize kayıt dönemi bittikten sonra bağışta bulunabileceklerdir.

Soru 2 - Okul giriş çıkış saatleri nelerdir ?

Cevap 2 - Okulumuz tam gün , tekli eğitim yapmaktadır . Ders saatlerimiz  09:00 - 15:30 saatleri arasındadır . Öğle yemek arası 40 dk dır . Öğle yemeği için okul dışına çıkmak yasak olduğundan  öğrencilerin öğle yemekleri için gerekli hazırlıkları yapmış olmaları gerekmektedir. 

Soru 3 - Okulumuzda servis hizmeti var mıdır? 

Soru 3 -   Ağustos ayı içerisinde Okul Aile Birliği Servis Kiralama sözleşmesi yapılacak firmayı tespit amacı ile ihale yapılacak ve uygun bulunan firma velilerimize duyurulacaktır.

Soru 4 -  İngilizce ağırlıklı sınıfınız var mı ? Sınıflar nasıl tespit edilecek ?

Soru 4 -  İngilizce Zümre öğretmenleri ve Yıl Sonu Öğretmenler Kurulu Kararları gereği olarak okulumuzda 2022 - 2023 Eğitim Öğretim yılında İngilizce Sınıfı açılmayacak , tüm sınıflar her açıdan  dengeli dağıtım  olacak şekilde kura ile belirlenecektir.

Soru 5 -   Ders kitabı , yardımcı kitap , kırtasiye satışı nasıl yapılmaktadır ?

Soru 5 -   Bilindiği gibi 2003 yılından beri öğrencilerimizin ders kitapları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ücretsiz verilmektedir. 2021 yılından itibaren yardımcı kaynak kitaplar da öğrencilerimize Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ücretsiz verilmeye başlanmıştır. Bu sebeple okulumuzda yardımcı ders kitabı satışı vb söz konusu değildir. Derslerde kullanılacak kırtasiye ihtiyaçları dönem içinde öğretmenlerin istekleri doğrultusunda velilerimiz tarafından diledikleri yerden temin etmek sureti ile giderilebilir . Yine isteyen velilerimiz öğrencilerin sınav hazırlkıklarına yönelik ek kaynak kitap vb okul dışından temin edebilirler .

Soru 6 -   Öğrencim adres kayıt sisteminde okulunuzda görünüyor , ben öğrencimi Yavuz Selim İmam Hatip Orataokulıuna kaydetmek istiyorum , ne yapmam gerekiyor ?

Soru 6 -   Öğrencinizi   kayıt etmek istediğiniz okul idaresine  başvurarak , DİLEKÇE vermelisiniz , ilgili okul idaresi ADAY KAYIT ekranından öğrenciyi önce ADAY KAYIT olarak eklemekte daha sonra KESİN KAYIT işlemiş yapmaktadır. Eğer öğrencinin kesin kaydını çokulumuza yaptıktan sonra başka bir okula NAKİL yapmnak isterseniz , nakil gitmek istediğiniz okul idardesine Nakil Dilekçesi vermelisiniz , ilgili okul idaresi E Okul üzerinden öğrencinin naklini isteyecek ve okulumuz tarafından onaylandıktan sonra nakil işlemi gerçekleşmiş olacaktır.

Soru 7 -  Okulunuzda DYK Kursları var mı hangi saatler arasında ? 

Soru 7 -  Okulumuzda ücretsiz DYK Kursları öğrenci talebi doğrultusunda hafta içi ders saatleri sonrası kurs açılmaktadır , 15:30 - 17:00 saatleri arasında kurslar yapılmaktadır.

Soru 8   - Okulunuzda hangi projeler uygulanmaktadır ?

Cevap 8 - Okulumuzda aşağıdaki projeler uygulanmaktadır

1- İstanbul MEM Tarfından Pilot Olarak Uygulanan HEZARFEN Projesi 

2- Okulumuz tarafından geliştirlen AB Erasmus Projesi  " AKRAN ZORBALIĞINI AZALTALIM DAHA MUTLU BİR OKUL OLALIM PROJESİ"

3- Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulanan Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi

4- Gençlik Spor Bakanlığı Tarafından Kabul Edilip Desteklenmiş Olan " Genç yetenek Rehberlik ve Araştırma Merkezi / Gönüllü Eğitim Koçluğu Projesi " 

5- E Twvining Projesi "LET'S BE TOGETHER AGAINST RACISM , DISCRIMINATION AND BULLYING IN SCHOOLS" éOKULLARDA IRKÇILIĞA, AYRIMCILIĞA VE AKRAN ZORBALIĞINA KARŞI BİRLİK OLALIM"

6- MEB Tarfından Yürtülen Beslenme Dostu Okul Projesi 

7- Halk Eğitim Merkezi İle Yürütülen "Aile OKulu Projesi"

8-  MEB Tarafından Yürütülen  "Sıfır Atık Projesi "

9- İstanbul MEM Tarfından Yürütülen "Veli Akademileri Projesi "

10 - MEB  Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek Projesi ,

Soru 9 - Okulunuzda yıl içinde hangi yarışma ve etkinlikler yapılmaktadır .

Cevap 9 - Okulumuzda Belirili Gün Ve Haftalar çerçevesinde tüm resmi etkinliklerle beraber ilgili mevzuat çerçevesinde pek çok yarışma da düzenlenmektedir. Bu etkinlik ve yarışmalar dönem başında planlanarak Akademik Takvim olarak tüm öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.Bu yarışmalardan bazıları aşağıdaki gibidir ;

1- Matematik Olimpiyatları 

2- Kitap Okuma Yarışması 

3- İstiklal Marşını Güzel Okuma Yarışması 

4- Kuranı Kerimi Güzel Okuma Yarışması 

5- Hz Muhammedin Hayatıı Bilgi Yarışması 

6- Temel Dini Bilgiler Bilgi Yarışması .

7- Satranç Turnuvası 

8 - Scartch ile Oyun Tasarlama Yarışması

9- Futbol Turnuvası 

10- Voleybol Turnuvası 

11- Basketbol Turnuvası 

12 - Masa Tenisi Turnuvası 

13 - 15 Temmuz Şehitleri Şiir Yarışması 

14- 29 Mayıs İstanbul'un Fethi Hikaye Yarışması

Soru 10 -    Okul öğrenci üniforması  nasıldır , nereden temin edebiliriz? 

Soru 10 -    Okul öğrenci üniforması   ağağıdaki şekildedir , renk ve şekil uygun olmak kaydı ile dilediğiniz yerden temin edebilirsiniz , bu ve benzeri konularda Okul Aile Birliği Yöneticilerimiz ve Sınıf Veli Temsilcilerimizden yardım alabilirsiniz.

05-07-202205-07-2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Soru 11 - Kayıt sırasında istenen Veli Taahütnamesi nedir ? 

Cevap 11-   Velilerimizin daha iyi bir eğitim verebilmesi için üzerlerşine düşen sorumlulukları ifade eden bir hatırlatma metnidir 05-07-2022

Soru 12  -   Okullarda uyulması gereken adab-ı muaşeret kuralları nelerdir ?

Cevap 12 -  Adab-ı muaşeret kurallarını incelemek üzere tıklayınız 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.07.2022 - Güncelleme: 12.08.2022 15:25 - Görüntülenme: 2334
  Beğen | 6  kişi beğendi

Etiketler :
kayıt ve nakiller,