T.C.
ÜSKÜDAR KAYMAKAMLIĞI
ŞEHİT KADER SİVRİ ORTAOKULU
VELİ – ÖĞRENCİ
EL KİTABI
Üsküdar-2019
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ
1. TARİHÇE
2. DEĞERLERİMİZ
2.1. İletişim -Paylaşım
2.2. Gelişim
2.3. Kendini Gerçekleştirme
3. OKUL KURALLARI VE SORUMLULUKLAR.
3.1. Geç Kalma
3.2. Devamsızlık
3.3. Kılık Kıyafet
3.4. Korunması ve Kullanılması Sorun Yaratan Eşyalar
3.5. Cep Telefonu
3.6. Zarar Verici Davranışlar
3.7. Okul-Veli İletişiminde Evrakların Teslimi
3.8. Öğrenci Ajandası
3.9. Ödev
4. OKULUMUZDA AKADEMİK YAŞAM
4.1. Sınıf Geçme Sistemi
4.2. Akademik Gelişimin İzlenmesi
4.3. Şube Rehber Öğretmeni
4.4. Seçmeli Ders Seçimi..
4.5. Destekleme ve Yetiştirme Kursu
4.6. Destek Eğitim Odası .
4.7. Özel Eğitim Sınıfları
4.8. Anasınıfı..
4.9. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çalışmaları .
4.10. Koçluk Sistemi .
4.11. Öğrenciler İçin Ödüllendirme Sistemi ..
5. OKULUMUZDA SOSYAL YAŞAM ...
5.1. Kulüp Çalışmaları Ve Etkinlikler ....
6. OKULUMUZ YILLIK ÇALIŞMA TAKVİMİ ...
7. OKUL AİLE BİRLİĞİ
8. OKULUMUZDA KURULAN KURUL VE KOMİSYONLAR GÖREVLİ ÖĞRETMENLER
9.OKUL GİRİŞ ÇIKIŞ SAATLERİMİZ
10. SINIFLARA GÖRE DERS PROGRAMI
11. ÖĞRETMEN -VELİ GÖRÜŞME SAATLERİ
12 . KİTAP OKUMA PROGRAMI
13. ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR
14. İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ
ÖNSÖZ
Muhterem Veliler, Sevgili Öğrencilerimiz,
"Şehit Kader Sivri Ortaokulu Veli-Öğrenci El Kitabı" sizlere içinde bulunduğunuz eğitim kurumunu tüm ayrıntılarıyla tanıtmak, veli - okul - öğrenci bilgi akışını tamamlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Bu nedenle velilerimizden ricamız, bu kitabı dikkatle okumaları ve bir kaynak olarak kullanmalarıdır.
Sizler için derlediğimiz bu bilgiler, birçok sorunuza cevap verecek ve gereksiz zaman kaybınızı önleyecektir.
Ayrıca "Şehit Kader Sivri Ortaokulu Veli-Öğrenci El Kitabı" ile günün çok büyük bir bölümünü okullarında geçiren çocuklarınızın bu süreyi nerelerde ve nasıl geçirdiklerini öğrenecek; sizlerin de dahil olduğunuz okul ortamını daha iyi değerlendirebileceksiniz.
Okulumuza yeni başlayan öğrencilerimiz, bu kitap sizlere; okulumuz hakkında bilmediğiniz birçok şeyi öğreterek, okulumuzu daha iyi tanımanızı sağlayacaktır.
Diğer öğrencilerimiz, sizler ise bu kitapla hem okulunuzda geçen yıldan bu yana yapılan yeniliklerden haberdar olacak hem de okul yaşamı hakkındaki bilgilerinizi tazeleyeceksiniz.
Bu kitap sizlere okul, sınıf, ders çalışma ortamı gibi tüm haklarınızda yol gösterici olacaktır.
Uzun bir zaman dilimini birlikte geçirdiğiniz okul yaşantınızda; başarı ve mutluluğa ancak "Açıklık İlkesi", ''Disiplin'' ve "Takım Ruhu" ile ulaşırız. Sayın Velilerimiz, bu ilkeler içerisinde hep birlikte elimizden geleni yapıyoruz.
Bu düşüncelerle; çocuklarımızın, ailelerinin ve öğretmenlerimizin sağlık, huzur ve mutluluk içerisinde bir eğitim-öğretim yılı geçirmelerini temenni eder; başarılar dileriz.
Okul İdaresi
1. TARİHÇE
Okulumuz ilk olarak 2003-2004 eğitim-öğretim yılında, ilkokul ve ortaokul aynı binada
ikili öğretim şeklinde olmak üzere 1 müdür,11 sınıf öğretmeni, 9 branş öğretmeni, 630
öğrencisi ile "Siteler İlköğretim Okulu " olarak eğitim öğretime başlamıştır. 2013-2014
Eğitim Öğretim yılı kesin dönüşüm ile ortaokul olmuştur. 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında
"Siteler Ortaokulu" adıyla eğitim-öğretime devam eden okulumuzun adı, bakanlığımızın
19.10.2016 gün ve 03 numaralı kararı ile "Şehit Kader Sivri" Ortaokulu olarak değiştirilmiştir.
Şehit kader Sivri Kimdir ?
7 Kasım 1974'te Rize'de dünyaya gelen Kader Sivri, Üsküdar ilçesine bağlı, Çengelköy semtinde büyümüştür. Dört çocuklu bir aileden gelen Kader Sivri, 2002 yılında Yüksel Sivri ile evlenmiştir. Bu evliliğinden Yaren Nehir ve Hakkı Kıvanç adlarında çocukları bulunmaktadır.
Şehidimiz Kader Sivri, geçimini serbest çalışan olarak sürdürmekte iken 15 Temmuz darbe girişimi sırasında darbecilerin Çengelköy'de açtığı ateş sonucunda 16 Temmuz sabaha karşı şehit olmuştur.
Mevla şefaatine nail eyleye.
Aşağıda okulumuzun; yıllara göre öğrenci ve öğretmen sayısı belirtilmiştir.
• 2003-2004 Öğrenci :630 Öğretmen :21
• 2004-2005 Öğrenci :1020 Öğretmen :25
• 2005-2006 Öğrenci :1305 Öğretmen :41
• 2006-2007 Öğrenci :1500 Öğretmen :48
• 2007-2008 Öğrenci :1600 Öğretmen :48
• 2008-2009 Öğrenci :1721 Öğretmen :54
• 2009-2010 Öğrenci :1930 Öğretmen :55
• 2010-2011 Öğrenci :1997 Öğretmen :65
• 2011-2012 Öğrenci :1870 Öğretmen :65
• 2012-2013 Öğrenci :679 Öğretmen :28 (ilkokul)
• 2013-2014 Öğrenci :1110 Öğretmen :36 (ortaokul)
• 2014-2015 Öğrenci :1318 Öğretmen :69
• 2015-2016 Öğrenci :1105 Öğretmen :73
• 2016-2017 Öğrenci :1168 Öğretmen :77
• 2017-2018 Öğrenci :958 Öğretmen :69
• 2018-2019 Öğrenci : 963 Öğretmen : 67
MİSYONUMUZ
Türkçeyi ve bir yabancı dili etkili bir biçimde kullanmalarını sağlamayı, öğrencileri ilgi ve yeteneklerine göre bir üst öğrenime hazırlamayı, kendine güvenen, katılımcı, araştırmacı, kendisiyle ve çevresiyle barışık bireyler yetiştirmeyi, çağdaş ve modern eğitim imkânlarını öğrencinin eğitimine sunmayı amaçlar.
VİZYONUMUZ
Okulumuz, paydaşlarının parçası olmaktan gurur duyduğu, geleceğe şimdiden hazır; 21.yüzyılın üretken, girişimci, vatansever, yüksek donanımlı ve ahlaklı bireylerini yetiştiren model ve lider bir kurum olmayı vizyon edinmiştir.
2. DEĞERLERİMİZ
2.1. İletişim -Paylaşım
Kurum içindeki ve dışındaki tüm paydaşlarımız karşılıklı olarak tutarlı ve sürekli bir biçimde bilgi ve deneyimlerini paylaşırlar; öneri sistemlerine etkin olarak katılırlar.
Tüm paydaşlar arasında uyumlu bir bağ kurulacak şekilde iletişim kanalları oluşturulur;"Açık Kapı" politikası uygulanır. Çalışanlar arasında oluşturulan güven ortamı ile görüş ve önerilerin paylaşımı sağlanır. Ekip çalışması önemsenir ve buna uygun ortamlar yaratılır.
2.2. Gelişim
Okulumuzda, öğrencilerin sportif, sanatsal ve akademik gelişimlerine fırsat veren eğitim-öğretim ortamları yaratılır.
2.3. Kendini Gerçekleştirme
. Özgüveni gelişmiş, sorumluluk ve haklarının bilincinde, insanî değerleri benimseyen ve yaşantısına yansıtan,
. Bireysel donanımının ve gereksinimlerinin farkında olarak doğru seçimler yapabilen ve kendisine uygun/gerçekçi hedefler koyabilen,
. Hem kendisi hem de başkaları hakkında olumlu, gerçekçi ve tutarlı düşüncelere sahip,
. İlgi ve yetenekleri doğrultusunda üretken ve yaratıcı bireyler olarak yetiştirilmesi amaçlanır.
3. OKUL KURALLARI VE SORUMLULUKLAR
Öğretmenler "Sorumluklarımız" dokümanında yer alan okul kurallarını uygular.
Öğrencilere açıklar, benimsenmesini sağlar, öğrencileri kurallara uymaları konusunda yönlendirir ve izler.
3.1. Geç Kalma
AMAÇ
. Sorumluluk Alma
. Zaman yönetimi becerilerini geliştirme
KURAL
Öğrenciler okula zamanında gelir ve derslere zamanında girer.
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRENCİ
Geç kalan öğrenci;
. Mazeret bildirerek geç kâğıdı alır.
. PDR ve Revir kaynaklı geç kalmalar için ajandasını yanında bulundurur.
. PDR'nin "Beceri-sorumluluk geliştirme programına" katılır.
ÖĞRETMEN
. Geç kâğıdı olmadan öğrenciyi derse kabul etmez.
MÜDÜR YARDIMCISI
. Geç kalma sebebini belirler.
. Elektronik sisteme kaydeder.
. Davranışın sıklığı ve sayısına bakarak veliye "Geç Mektubu" (5-10 kere mazeretsiz geç kalma) gönderir.
. Davranışın devamında veli ile görüşme yapar.
VELİ
. Öğrencinin zamanında okulda bulunmasını sağlar.
. Elektronik sistemden öğrenciyi takip eder.
. İş birliği sürecine katılır.
PDR
. Beceri-sorumluluk geliştirme programı çalışmasını yapar.
3.2. Devamsızlık
AMAÇ
Eğitim – Öğretim süreçlerinden tam olarak faydalanma
KURAL
Okula devam zorunludur.
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRENCİ
Devamsızlık durumunda; devamsızlık durum belgesini okul idaresine teslim eder (dilekçe /rapor).
ÖĞRETMEN
. Yoklama alır.
. Okulda bulunup derse girmeyen öğrenciyi anında okul idaresine bildirir.
MÜDÜR YARDIMCISI
. Okula gelmeyen öğrencinin velisini arar.
. Devamsızlığı elektronik sisteme kaydeder.
. Veliye devamsızlık mektubu gönderir.
. Raporlu öğrenciyi okula kabul etmez.
VELİ
. Devamsızlığın olduğu gün saat 10.00'a kadar e-posta/telefon ile müdür yardımcısına bilgi verir.
. Öğrencinin okula devamlılığını sağlar.
. 3 günü geçen devamsızlıkları rapor/mazeret dilekçesi ile belgelendirir.
. Raporlu öğrenciyi okula getirmez.
PDR
Uyum sorunlarında öğrenci ve veli ile çalışma yapar.
3.3. Kılık Kıyafet
AMAÇ
Okul ortamı içerisinde bütünlük oluşturmak, aidiyet duygusunu geliştirmek .
KURAL
Öğrenciler okula formaları ile temiz ve düzenli olarak gelirler.
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRENCİ
. Kendisine yapılan sözlü ve yazılı uyarıları dikkate alır.
ÖĞRETMEN
. Öğrenciyi sözlü olarak uyarır.
. İdareye bildirir.
MÜDÜR YARDIMCISI
. Öğrenciyi sözlü olarak uyarır.
. Veliyi bilgilendirir.
VELİ
. Öğrencinin okul kurallarına uygun giymesini ve görünmesini sağlar.
PDR
. Kurallar uygulamaları ile ilgili çalışma yapar.
Kız Öğrenciler
Okul tişörtü, okul pantolonu/etek giyilir. Naylon (ince veya fosforlu renklerde) çorap giyilmez. Saçlar, yüzü açıkta bırakacak şekilde, bakımlı ve düzenlidir. Makyaj yapılmaz. Tırnaklar kısa ve bakımlıdır. Oje yada tırnak cilası / saç boyası kullanılmaz. Her türlü takı(simgesel takılar dahil) kesinlikle yasaktır. Mini etek giyilmez.
Erkek Öğrenciler
Okul tişörtü, okul pantolonu giyilir. Her türlü takı(simgesel takılar dahil) kesinlikle yasaktır. Saçlar, yüzü açıkta bırakacak şekilde, bakımlı ve düzenlidir.
Beden Eğitimi Dersi
Okul eşofmanları, okul tişörtü, spor ayakkabısı giyilir. Yalnızca Beden Eğitimi dersinin bulunduğu gün, öğrenciler okul eşofmanı ile okula gelebilir.
3.4. Korunması ve Kullanılması Sorun Yaratan Eşyalar
(Elektronik malzeme/kesici alet/şaka malzemeleri/yanıcı ve patlayıcı madde vb./uygunsuz yayınlar)
AMAÇ
Özel hayatın korunması / güvenlik / sağlık
KURAL
. Korunması ve kullanılması sorun yaratan eşyalar ile ilgili sorumluluk, öğrenciye aittir.
. Öğrenciler okulda bu eşyaları kullanamazlar.
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRENCİ
. Zorunlu durumlarda okula getirdiği elektronik cihazı ilgili müdür yardımcısına teslim eder.
. Kesici alet, şaka malzemeleri, yanıcı ve patlayıcı madde, uygunsuz yayınları vb. okula getirmez.
ÖĞRETMEN
. İzinsiz kullanıldığını tespit ettiği cihazı müdür yardımcısına teslim eder.
. Kesici alet, şaka malzemeleri, yanıcı ve patlayıcı madde, uygunsuz yayınları vb. öğrenciden alır. Durumu belirten dilekçe ile müdür yardımcısına teslim eder.
MÜDÜR YARDIMCISI
. Öğrenci velisine bilgi verir , cihazı veliye teslim eder.
. Kesici alet, şaka malzemeleri, yanıcı ve patlayıcı madde, uygunsuz yayınları vb. okula getiren öğrenciye yaptırım sistemi aşamalarına göre uygun yaptırımı uygular.
VELİ
. Cihazların okula götürülmemesini sağlar.
. Okul kuralları konusunda öğrenciyi bilinçlendirir.
. Verilen yaptırımın uygulanmasını sağlar.
PDR
Kuralların gerektirdiği sorumluluklar üzerinde durur.
3.5. Cep Telefonu
AMAÇ
Özel hayatın korunması / güvenlik
KURAL
. Genel olarak öğrencilerin okula cep telefonu getirmeleri yasaktır. Okul sonrasındaki faaliyetler sebebiyle (kurs, antrenman, aile onayı vb.) okula cep telefonlarını getiren öğrencilerin telefonlarını kapalı bir şekilde ve çantalarında bulundurmaları gerekmektedir.
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRETMEN
. Sene başında cep telefonu kullanımı hakkında öğrenciyi bilgilendirir. Okula cep telefonu getirmenin yasak olduğu bildirilir.
. Elinde cep telefonu bulunan öğrencinin telefonu alınarak ilgili müdür yardımcısına tutanakla teslim edilir , cep telefonu sadece öğrenci velisine geri verilir.
MÜDÜR YARDIMCISI
. Elinde cep telefonu bulunan öğrencinin telefonu öğretmen tarafından alınarak ilgili müdür yardımcısına tutanakla teslim edilir , cep telefonu sadece öğrenci velisine geri verilir.
PDR
Duruma müdahale basamaklarında sorumluluk ve görevi olanların gerektirdiği sorumluluklar üzerinde durur.
3.6. Zarar Verici Davranışlar
AMAÇ
Bütün öğrencilerin kendilerini güvende hissedecekleri ve mutlu olabilecekleri bir ortam sağlamak
KURAL
Öğrenciler hiçbir şekilde güç ve baskı kullanarak başkalarına, eşyalarına ve/veya okul ortamına yönelik zarar verici davranışlarda bulunmazlar.
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRENCİ
. Başkasına zarar veren öğrenci müdür yardımcısı ile görüşür, yaşanan olayı açıklar.
. "Durum Değerlendirme Formu" doldurur.
. Etkin problem çözme becerilerini geliştirme konusunda PDR servisinden destek alır.
ÖĞRETMEN
. Zarar verici davranışlara maruz kalan ve/veya sergileyen öğrenci/öğrencileri yardım almak üzere ilgili müdür yardımcısı odasına götürür.
. Olayı yazılı olarak ilgili müdür yardımcısına bildirir.
. PDR Servisi ile iş birliği yaparak öğrenci ile ilgili destekleme, beceri geliştirme veya iyileştirme çalışmalarında aktif rol alır. Sonuçlarını ilgili kişilerle (sınıf öğretmeni vb.)paylaşır.
MÜDÜR YARDIMCISI
. Zarar verici davranışlara maruz kalan öğrenci ve/veya öğrencilerle görüşür ve gerekli iyileştirme ve destek çalışmaları için uygun ortamı hazırlar.
. Durumla ilgili olarak veliyi bilgilendirir. (Davranışın niteliğine/tekrarına göre veli okula davet edilir).
. Sınıf öğretmenine bilgi verir.
. PDR servisi ile iş birliği yaparak öğrencinin destek almasını sağlar.
. Davranışın niteliğine göre uygun yaptırım basamağını devreye sokar. (Bireysel uyarı verme, sözleşme imzalama veya Davranış Değerlendirme Kuruluna sevk etme)
. Davranışın tekrarlamaması için uygun çevresel koşulları düzenler.
VELİ
. Davranışın neden ve çözümlerine ilişkinyapılacak çalışmalarda iş birliği yapar.
. Verilen yaptırımın uygulanmasını sağlar.
PDR
. Öğrenci ile iletişime geçer ve gerekli destek çalışmalarını başlatır.
. Veli iş birliğini sağlar.
. Sonuçlarını ilgili kişilerle paylaşır.
3.7. Okul-Veli İletişiminde Evrakların Teslimi
AMAÇ
Okul-veli iletişimini ve eğitim öğretim işleyişini kolaylaştırmak
KURAL
Öğrenci evrakların zamanında tesliminden sorumludur
(Okul idaresi/sınıf öğretmeni/veli).
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRENCİ
Okul tarafından gönderilen yazıları önce velisine sonra okul idaresine zamanında teslim eder.
ÖĞRETMEN
. Evrakların her öğrenciye teslimini sağlar.
. Geri bildirimlerini tam olarak okul idaresine teslim eder.
MÜDÜR YARDIMCISI
. Evrakların ilgili öğretmene teslimini sağlar.
. Geri bildirim evraklarını takip eder.
. Geri bildirimleri eğitim yılı boyunca muhafaza eder.
VELİ
. Okul tarafından gönderilen yazıları okuyarak, geri bildirimi olanları zamanında yanıtlayarak okula ulaştırılmasını sağlar.
. Duyuruları, web sayfasından ve e-postasından takip eder.
3.8. Öğrenci Ajandası
AMAÇ
Öğrencilerin planlama becerilerini geliştirmek, kısa ve uzun dönemli programlamalarını desteklemek
KURAL
Öğrenci, ajandasını yanında bulundurur ve etkin kullanır.
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRENCİ
. Verilen ödevleri ajandasına yazar.
. Ajandasını her derste yanında bulundurur.
. PDR/Revire ajanda ile gider.
ÖĞRETMEN
. Öğrenciyi ajandasız PDR/Revire göndermez.
. Ajandası olmadığı halde PDR veya revire gitmek isteyen öğrenciyi müdür yardımcısına yönlendirir.
MÜDÜR YARDIMCISI
. PDR ve revir izinlerini takip eder.
VELİ
. Düzenli olarak öğrenci ajandasını kontrol ederek planlama becerisinin gelişimine destek verir.
PDR
. Etkin planlama becerilerinde desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle çalışmalar yapar.
3.9. Ödev
AMAÇ
Öğrenme sürecini desteklemek
KURAL
Öğrenciler ödevlerini öğrenmekle, zamanında yapmakla ve ilgili öğretmene teslim etmekle yükümlüdür.
UYGULAMA AŞAMALARI
ÖĞRENCİ
. Okula gelmediği günün ya da günlerin ödevlerini geldiği zaman öğretmenlerine sorup öğrenir.
. Gerektiğinde hafta sonu ödevlerini web sayfasından alır.
. Özgün ödevler/projeler yapar. Başka kaynaklardan kopyalama yapmaz.
ÖĞRETMEN
. Ödevleri kontrol ederek geri bildirim verir.
. Gerekli durumlarda idare aracılığıyla veli ile iletişime geçer.
. Zümreler tarafından belirlenen ödev politikasının uygulanmasını sağlar.
MÜDÜR YARDIMCISI
. Hafta sonu ödevlerinin dağıtımını sağlar.
. Ödev eksiklerinde öğretmenin veli ile iletişimini sağlar.
VELİ
. Ödev yapması için öğrenciye uygun ortam ve koşulları sağlar.
. Öğrencinin ödev yapma sorumluluğunu almaz.
. Öğrencinin ödev yapma sorumluluğunu geliştirmesi için öğrenciye destek olur.
. Öğrencinin ödev yaparken yaşadığı sorunları ilgili öğretmene iletir.
PDR
İhtiyacı olan öğrenciler için çalışma yapar.
4. OKULUMUZDA AKADEMİK YAŞAM
4.1. Sınıf Geçme Sistemi
Eğitim ve öğretim yılında özürsüz 20 gün devamsızlık yapanlar ile bir üst sınıfı başarmada güçlüklerle karşılaşabilecek öğrencilerin sınıf geçmesi veya sınıf tekrarına, ikinci dönemin son haftasında şube öğretmenler kurulunda karar verilir. Alınan karar ile ilgili veli de bilgilendirilir.
4.2. Akademik Gelişimin İzlenmesi
Ders yılı, ölçme ve değerlendirme bakımından birbirini tamamlayan üç dönemden oluşur. Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde öğretim programlarında belirtilen amaçlar ile kazanımlar esas alınır. Ölçülecek kazanımın özelliğine göre ilgili dersin öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme esaslarına uyulur.
Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrenciler için; Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır ve bu öğrencilerin başarıları, bu programda yer alan amaçlara göre değerlendirilir. Öğrencilerin başarısı; sınavlar, ders etkinliklerine katılım ve varsa proje çalışmalarından alınan puanlara göre değerlendirilir. Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı 8'inci sınıfta üçü, diğer sınıflarda ikiyi geçemez. Sınavların süresi bir ders saatini aşamaz.
4.3. Şube Rehber Öğretmeni
Şube rehber öğretmenleri okulumuzda bir sınıfın rehberlik hizmetlerini yönetir ve
öğrencilerin her türlü ihtiyaçları için çözüm yolu gösterir.
Sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yapar:
. Eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde sınıfının yıllık çalışmalarını planlar.
. Sınıfa yeni gelen öğrencilerin uyum sürecinde rehberlik öğretmeni ile iş birliği içerisinde çalışır.
. Rehberlik öğretmeni ile iş birliği yaparak öğrencilerin ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci meclisine, öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirme işlemlerini yürütür.
. Sınıfındaki öğrencilerin risk altında olduğuna ilişkin veri elde ettiğinde gerekli desteği sağlamak üzere rehberlik servisine bilgi verir.
. Öğrencinin, öğrenme stilini fark etmesine, öğrenme becerilerini geliştirmesine, akademik performansını artırmasına yönelik çalışmalarında rehberlik servisiyle iş birliği yapar.
. Öğrenci hakkındaki özel ve gizlilik içeren bilgileri korur.
. Bireyselleştirilmiş eğitim planının hazırlanmasında görev alır.
4.4. Seçmeli Ders Seçimi
Okulumuzda seçmeli ders seçimi yapılırken; öğrencilerden okumak istedikleri dersler bir dilekçe karşılığı alınır ve seçilen dersler belirlenir. Buna göre seçmeli derslerin okutulacağı sınıflar belirlenir.
4.5. Destekleme ve Yetiştirme Kursu
Kurslar, milli eğitim müdürlüklerince belirlenen okul veya kurum müdürünün teklifi ve milli eğitim müdürünün onayı ile açılır. Okuldaki derslik durumuna göre hafta sonu veya hafta içi olarak planlanır. Destekleme ve yetiştirme kurslarında sınıf mevcudu 10'un altına düşen sınıflarda sınıf kapatılır. Mazeretsiz 2 hafta kurslara gelmeyen öğrencinin kaydı silinir.
4.6. Destek Eğitim Odası
Destek eğitim odası il/ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunun önerisi doğrultusunda il/ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından açılır. Çalışma bölgesindeki eğitim kurumlarında açılmış olan özel eğitim sınıflarında ve destek eğitim odalarında yapılan çalışmaları izlemek için il ve ilçe özel eğitim hizmetleri kurulu ile gerekli çalışmalar yapılır.
. Özel eğitim öğretmeni destek eğitim önerilen bireylerin, engel türü ve derecesine, gelişim özelliklerine uygun eğitim planını hazırlar ve sonuçlarını değerlendirir.
. Rehber öğretmen destek eğitim odasında eğitim alan kaynaştırma öğrencilerinin gelişimini takip eder. Öğretmenlere bu konuda rehberlik eder.
. Destek eğitim odasında verilen destek eğitim hizmetleri okulun veya kurumun ders saatleri içinde yapılır. Destek eğitim odasında öncelikli olarak öğrencinin kayıtlı olduğu sınıfta o ders saatinde okutulan derse ilişkin eğitim verilir. Ancak; destek eğitim odasından yararlanacak özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için hazırlanan program doğrultusunda öğrencinin kayıtlı olduğu sınıfta o ders saatinde okutulan dersten farklı bir ders, haftalık ders çizelgesinde yer alan ders saatleri tamamlanmak kaydı ile verilebilir.
4.7. Özel Eğitim Sınıfları
Özel eğitim sınıfımız 2008 yılından bu yana eğitim öğretime devam etmektedir. Hafif düzeyli eğitim veren bir sınıfımız ve orta - ağır düzeyli öğrencilere eğitim veren birleştirilmiş sınıfımız mevcuttur. Özel eğitim sınıfımızda çocukların düzeyine göre müfredata uygun olarak dersler işlenmektedir. İlaveten çocukların düzeyine göre fiziksel, bilişsel, duygusal-duyusal, sosyal, dil becerileri alanlarında etkinlikler ve oyunlarla çalışmalar yapılmaktadır. 5,6,7,8. kademelerde toplam 14 öğrencimiz bulunmaktadır. Özel eğitim sınıfımız 2018/2019 eğitim öğretim yılında Üsküdar Rehberlik Araştırma Merkezi ve Üsküdar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yeni sınıfına kavuşmuştur.
4.8. Anasınıfı
2009 yılında TOGEMDER Vakfı tarafından prefabrik olarak yapılan anasınıfımız, 2013 yılında yıkılarak yine TOGEMDER Vakfı tarafından şu anki haliyle inşa edilmiştir. Anasınıfımız okulumuzun bahçesinde bulunan bağımsız binasında hizmet vermektedir. 2019/2020 Eğitim öğretim yılında 2 kadrolu, 1 görevlendirme öğretmen ve 68 öğrencimizle eğitim öğretim devam etmektedir.48-66 aylık öğrencilere eğitim verilmektedir. Bu yaş gruplarında çocuklarımızın bilişsel, duygusal, sosyal ve motor becerilerini destekleyici etkinliklerle birlikte ilkokula hazırlık eğitimi verilmektedir. 2019-2020 eğitim öğretim yılında ek olarak isteyen öğrencilerimize yönelik folklor dersleri verilmektedir.
Ailelerimizin izinleri ve bilgileri dâhilinde gezi ve sosyal aktiviteler düzenlenmektedir.
4.9. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çalışmaları
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi; öğrencilerin kendilerini tanıma, kabul etme ve geliştirmeleri, bulundukları ortamı ve çevreyi tanımaları, bulundukları ortamda ne yapabileceklerini kavramaları, kendilerini gerçekleştirmeleri, kendilerinde var olan yeteneklerin ortaya konulması için gerekli yeterlikleri ve yaşam becerilerini kazanmalarında ve sosyalleşme sürecini kolaylaştırmada onlara rehberlik yapar ve psikolojik destek verir. Rehberlik hizmetleri eğitim sürecindeki tüm öğrencileri kapsar. Rehberlik anlayışı, her türlü çalışma ile öğrenciyi merkeze alan bir eğitim sistemini öngörür. Rehberlik hizmeti bir takım çalışmasıdır. Öğrencinin gelişimine hizmet eden herkes (okul yönetimi, öğretmenler ve veliler) ile iş birliği yapılır. Rehberlik hizmetlerinde "süreklilik", "gönüllülük", "bireysel farklara saygı" ve psikolojik danışma ilişkilerinde "gizlilik" esastır.
Öğrencilere Yönelik Rehberlik Hizmetleri
. Okula uyum sağlama(Oryantasyon)
. Etkili ve verimli ders çalışma becerilerinin kazandırılması
. Zaman yönetimi ve zamanı etkili kullanma
. Sınav kaygısı ile baş etme
. Düşünme becerilerinin kazandırılması
. Kendini anlama ve değerlendirme
. Başkalarını anlama ve kabul etme
. Aile ve toplum olgusunu anlama ve kabul etme
. Bireysel olarak karar verebilme, amaç belirleme ve yürütme
. Zorbalık ve akran baskısı karşısında nasıl davranacağını bilme
. Olumlu iletişim kalıpları kazanabilme
. Ergenlik dönemleri boyunca bedensel ve duygusal gelişiminin farkına varma ve kabul etme
. Etkili problem çözme becerileri geliştirebilme
. Kendine güven ve öz saygı geliştirebilme
. Öfkeyle başa çıkabilme
Bireysel Görüşmeler
. Öğrencilerin yaş seviyelerine göre bilişsel, duygusal ve sosyal alanlarda ortaya çıkabilecek farklı sorunlar ile ilgili çalışmalar yapılır.
. Öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda başvurmaları yoluyla,
. Envanter, test vb. uygulamaların değerlendirilmesi yoluyla başlatılır. Okul Rehberlik Uygulamaları
. Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek amacıyla sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılır. Öğrencilerin bilişsel ve duygusal alandaki güçlü ve desteklenmesi gereken yönleri belirlemeye yönelik test ve envanterler uygulanır.
Öğrenciye Yönelik Grup Çalışmaları
. Öğrencilerle yapılan grup çalışmaları, aynı konuda sorun yaşayan bireyleri bir araya getirebilmek ve onlara grup desteği sağlamak amacıyla 8-12 kişilik öğrenci grupları ile yapılır.
. Grup çalışmalarından örnekler:
. Sosyal beceri grubu çalışmaları
. Okul yaşamı ve akademik başarı
. Arkadaşlık ilişkilerini başlatma, sürdürme ve koruma
. Stres yönetimi
. Doğru iletişim ve atılganlık becerisi
. Öfke yönetimi
. Benlik saygısını geliştirme
Velilere yönelik rehberlik hizmetleri
. Öğrenci için etkili olabilecek okul-aile iş birliğinin oluşturulması
. Öğrencilere okulda kazandırılması hedeflenen davranışların evde desteklenmesini sağlama
. Evde öğrenciyi olumsuz etkileyen koşulları olumluya dönüştürme
. Okulda alınacak kararlara katılım ve bunların uygulanmasında ortak anlayış geliştirme
. Öğrencinin bulunduğu gelişim düzeyine uygun davranışları anlama ve yönlendirme
. Ebeveyn ve çocuk arasındaki iletişim becerilerinin geliştirilmesi
. Öğrencinin özelliklerine uygun eğitsel ve mesleki planlama yapılması
. Öğrencinin her açıdan gelişimini sağlayacak uygun yaşam koşullarının oluşturulması
. Öğrencinin okula ve öğretmenlerine karşı olumlu tutumlar benimsemesi
. Özel gereksinimi olan öğrenciler için iş birliğinin oluşturulması
Seminerler
Yıl içerisinde doğan ihtiyaç ve isteklere göre öğrencilere ve/veya velilere yönelik olarak düzenlenmektedir. Seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaşımı şeklinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi ya da konu ile ilgili uzman kişiler tarafından gerçekleştirilir. Velileri bilgilendirmeye yönelik, meslek seçimi, gelişim dönemleri, ergenlik, iletişim, aile tutumlar, bağımlılık gibi çeşitli konularda seminerler düzenlenir.
4.10. Koçluk Sistemi
. 8.sınıf öğrencilerimizin planlı, programlı bir çalışma sistemi oluşturmaları ve LGS'ye hazırlanma süreçlerine rehberlik etmek adına okulumuzda koçluk sistemi uygulanmıştır.
. Öğrenciler belirli aralıklarla koçluğunda bulunduğu öğretmenle bir araya gelerek birçok konuda bilgi sahibi olmaktadır.
. Koçluk sisteminde amaç; öğrencileri sadece sınava hazırlamak değil, karşılaştıkları her türlü sorunu çözme becerisi geliştirmelerini sağlamaktır.
4.11. Öğrenciler İçin Ödüllendirme Sistemi
Öğrencilerimizin sosyal ve akademik yönden gelişimlerini desteklemek amacıyla;
eğitim öğretim sürecinde çeşitli ödüller verilmektedir. Öğretmenleri ve idarecileri tarafından
örnek davranışları, gayretleri ya da başarıları dolayısıyla ödüllendirilen öğrenciler ödül
belgelerini PDR servisimize kaydettirirler. Öğrencilere; sınıf rehber öğretmeninin teklifi,
Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulunun görüşü ve OGYE'nin hazırlaması sonucu;
"Teşekkür" mektubu verilir.
A) Akademik Başarı Ödülü
Öğrencilerin akademik başarılarının sınavla değerlendirildiği derslerde, ders öğretmenleri tarafından her sınav sonrası, bir sonraki sınavdan önce olmak koşuluyla aşağıdaki ölçütler göz önünde bulundurularak verilir.
. Öğrencinin yazılı değerlendirme puanının 90 ve üzerinde olması,
. Ödevlerini zamanında ve eksiksiz yapması,
. Derse araç-gereç ve materyallerinin eksiksiz gelmesi.
B) Spor-Müzik-Sanat Başarı Ödülü
Öğrencinin bireysel özellikleri doğrultusunda, kendi içindeki gelişimi dikkate alınarak aşağıda belirtilen ölçütlerden herhangi biri gözlendiğinde verilir.
Öğrencinin;
. Ders notlarında yükselme,
. Yetenekli olduğu alanda gözlenen gelişim,
. Sosyal becerilerinde gelişim (ders dinleme, söz alarak konuşma, arkadaş ve çevresiyle ilişkiler, yardım isteme vb.)
. Disiplin anlayışının varlığı ve kitap okuma bilinci.
C) Davranış Ödülü
Bu ödül okul içi ortak kullanım alanlarında ve ders sırasında toplumsal değerleri, görgü kurallarını davranışlarıyla gösteren ve bu davranışlarıyla örnek olan öğrencilere okuldaki tüm çalışanlar tarafından aşağıda belirtilen ölçütlerden herhangi biri göz önünde bulundurularak verilir.
. Öğrencinin başkalarına karşı hissettiği sorumluluğu (yardım, destek, iş birliği vb.) davranışlarıyla göstermesi.
. Öğrencinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özelliklerinin üzerinde belirgin ve örnek davranışlarını sürekli göstermesi.
Örneğin;
Öğrenciye okul ortamında bir çalışan tarafından verilen herhangi bir sorumluluğu tam ve zamanında yerine getirmesi.
. Okulda bulunan herkesi, herhangi bir ayrım yapmadan güler yüzle selamlaması.
. Herkese olumlu tutumla yaklaşması ve bu davranışlarıyla yaşıtlarına örnek olması.
. Yardımsever tutum ve davranışlarını herkese, her koşulda göstermesi ve bu davranışlarıyla örnek olması.
D) Katılım Ödülü
Katıldığı ders dışı etkinliklerde görevini sorumluluk bilinci ve istekli bir şekilde yerine getiren öğrencilere, bu etkinlikten sorumlu öğretmen tarafından verilir.
. Milli bayramlara katılım, öğrencilerimizin ulusal görevi olduğu için katılım ödülü kapsamı dışındadır.
. Öğrenci katıldığı aynı etkinlik içinde aldığı farklı görevlerden dolayı birden fazla ödül alamaz.
. Öğrenci katıldığı her bir etkinlik için bir katılım ödülü alır.
. Bilim Şenlikleri ve Bilim Olimpiyatları'na Genel Müdür tarafından yazılı teşekkür belgesi verilir. Bu çalışmalar, katılım ödülü kapsamı dışındadır.
5. OKULUMUZDA SOSYAL YAŞAM
5.1. Kulüp Çalışmaları Ve Etkinlikler
Okulumuz öğrencilerinin akademik gelişimlerinin yanında sosyal yönden gelişmeleri için onlara her türlü imkanı sağlamaktayız. Öğrencilerimizin sosyal, bedensel ve kültürel gelişimlerini desteklemek; ilgi ve yetenekleri doğrultusunda potansiyellerini açığa çıkarabilmek için kulüp çalışmaları ve etkinliklere önem vermekteyiz. Yıl boyunca okulumuz çeşitli etkinliklere (gezi, spor müsabakaları, yarışmalar, projeler) katılım göstermektedir. İlaveten aşağıda açılan kulüplerle çocuklarımızın ilgi ve yeteneklerini açığa çıkarmaları sağlanmaktadır.
Okulumuzda Kurulan Kulüpler
Fen Bilimleri Kulübü
Temizlik Kulübü
Matematik Kulübü
Çevre Kulübü
Sanat Kulübü
Engellilerle Dayanışma Kulübü
Spor Kulübü
Sosyal Yardımlaşma Kulübü
Müzik Kulübü
Sivil Savunma Kulübü
Gezi Kulübü
Fotografçılık Kulübü
Sağlık Kulübü
Meslek Tanıtma Kulübü
Değerler Eğitimi Kulübü
İnovasyon/E-Twinning Kulübü
Beslenme Kulübü
Yeşilay Kulübü
Kütüphanecilik Kulübü
Hayvanları Koruma Kulübü
6. OKULUMUZ YILLIK ÇALIŞMA TAKVİMİ
2019-2020 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İŞGÜNÜ TAKVİMİ
Toplam İşgünü:180 Birinci dönem:90 İkinci dönem: 90
Okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul ve imam hatip ortaokullarının 5. sınıf öğrencileri, ortaöğretim kurumlarında eğitim ve öğretime başlayacak hazırlık sınıfı ve 9. sınıf öğrencileri ile pansiyonda kalacak öğrencilerin, eğitim görecekleri okul hakkında bilgilendirilmesi, akademik ve mesleki gelişimlerinin desteklenmesi, öğrencilerin yeni girdikleri eğitim ortamına kısa sürede uyum sağlamalarına katkıda bulunulması amacıyla uyum eğitimi 05 - 06 Eylül 2019
2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılının Başlangıcı 09 Eylül 2019, Pazartesi
Cumhuriyet Bayramı 29 Ekim 2019, Salı
I. dönem ara tatili 18 - 22 Kasım 2019
Yılbaşı Tatili 01 Ocak 2020, Çarşamba
1.Dönemin Sona Ermesi 17 Ocak 2020, Cuma
Yarıyıl Tatili 20 Ocak 2020 – 31 Ocak 2020
2.Yarıyıl Başlangıcı 03 Şubat 2020, Pazartesi
II. dönem ara tatili 06 Nisan – 10 Nisan 2020
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 23 Nisan 2020, Salı
1 Mayıs Emekçiler Bayramı 1 Mayıs 2020, Cuma
19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı 19 Mayıs 2020, Salı
Ramazan Bayramı 23-24-25-26 Mayıs 2020 (3,5 gün)
2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılının Sona Ermesi 19 Haziran 2020, Cuma
..............................................................................................
7. OKUL AİLE BİRLİĞİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL-AİLE BİRLİĞİ YÖNETMELİĞİ
Okul Aile Birliğinin Birliğin görev ve yetkileri
MADDE 6 – (1) Birliğin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Öğrencilerin, Türk millî eğitiminin genel ve özel amaçları ile temel ilkeleri ve millî manevi değerler doğrultusunda yetiştirilmeleri için okul yönetimi, öğretmenler, veliler ve ailelerle iş birliği yapmak.
b) Okulun amaç ve hedeflerinin gerçekleştirilmesine, eğitimde kalite ve başarı için okulun stratejik plan çalışmalarına ve uygulamasına destek olmak, eğitimde fırsat eşitliğine imkân vermek ve öğretmenler kurulunca alınan kararların uygulanmasını desteklemek amacıyla velilerle iş birliği yapmak.
c) Öğrencilerin başarısını artırmak amacıyla okul yönetimince planlanan kurs, sınav, seminer, müzik, tiyatro, spor, sanat, gezi, kermes ve benzeri eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesine katkı sağlamak.
ç) Okul yönetimiyle iş birliği yaparak eğitim ve öğretim faaliyetleri dışındaki zamanlarda okulun derslik, spor salonu, kütüphane, laboratuvar ve atölyeleri gibi eğitim ortamlarının değerlendirilmesine katkı sağlamak.
d) Okulun ihtiyaçlarını karşılamak için mal ve hizmet satın almak, bu hizmetlere ilişkin sosyal güvenlik primi, vergi ve benzeri ödemelerin yapılmasını sağlamak.
e) Millî bayramlar, belirli gün ve haftalar ile kültürel yarışmaların düzenlenmesi giderlerine katkıda bulunmak.
f) Okula yapılan ayni ve nakdî bağışları kabul ederek kayıtlarını tutmak, sosyal, kültürel etkinlikler ve kampanyalar düzenlemek, şartlı bağışları amacına uygun olarak kullanmak.
g) Kantin ve benzeri yerleri işlettirmek veya işletmek.
ğ) Okul yönetimi ile iş birliği yaparak, imkânları yeterli olmayan öğrencilere maddi ve manevi destek sağlamak, aynı amaçla kardeş okullara da katkıda bulunmak.
h) 28/8/2007 tarihli ve 26627 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği'nde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmek.
ı) Eğitim ve öğretimle ilgili kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapmak.
i) Eğitim ve öğretimi geliştirmek amacıyla oluşturulan çalışma komisyonlarına katkı sağlamak.
j) Ulusal ve uluslararası projelere katılmak ve proje amaçlarının gerçekleşmesine katkıda bulunmak.
k) Eğitim ve öğretimle ilgili diğer etkinliklere destek olmak.
Okul Aile Birliği Yönetimimiz; Daha Güzel Bir Okul,Daha Kaliteli Bir Eğitim İçin Bağışlarınızı Bekliyor..
Üsküdar Şehit Kader Sivri Ortaokulu
Telefon : 0 216 316 74 21
Adres : Yavuztürk, Gazanfer Sk. No76, 34690 ÜSKÜDAR/İSTANBUL
Okul Aile Birliği Bağış Hesabı :
Vakıfbank Natoyolu Şubesi Hesap No: 00158007303931439
IBAN NO: TR870001500158007303931439
O.A.B. Vergi No : 7710283812
8. OKULUMUZDA KURULAN KURUL VE KOMİSYONLAR GÖREVLİ ÖĞRETMENLER
http://sehitkadersivriortaokulu.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/22/736214/dosyalar/2019_09/10230711_2019-2020_KULUP_KOMYSYONLAR.pdf?CHK=8503b09bc3fdccad5fa2f58b753901c6
9.OKUL GİRİŞ ÇIKIŞ SAATLERİMİZ
10. SINIFLARA GÖRE DERS PROGRAMI
PDF OLARAK DERS PROGRAMINIZI ALMAK İÇİN TIKLAYINIZ
http://sehitkadersivriortaokulu.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/22/736214/dosyalar/2019_09/09180247_SINIF_DERS_PROGRAMLARI.pdf?CHK=8503b09bc3fdccad5fa2f58b753901c6
11. ÖĞRETMEN -VELİ GÖRÜŞME SAATLERİ
12 . KİTAP OKUMA PROGRAMI
http://sehitkadersivriortaokulu.meb.k12.tr/icerikler/2019-2020-egitim-ogretim-yili-kitap-okuma-saatleri_5487193.html
13. ÖĞRENCİLERDEN BEKLENEN DAVRANIŞLAR
Öğrencilerden;
. Dini ve milli değerlere bağlı olmaları , toplumsal kurallarına ve okul düzenine uymaları, çevreye iyi örnek olmaları,
. Doğru sözlü, dürüst ve çalışkan olmaları, yalan söylememeleri,
. Çevresindeki kişilere, öğretmenlerine, okul yöneticilerine, görevlilere,
arkadaşlarına karşı saygılı, hoşgörülü ve çevreye iyi örnek olmaları,
. Okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları,
. Sigara, içki ve uyuşturucu gibi sağlığa zararlı maddeleri kullanmamaları,
kumar ve benzeri oyunlardan uzak kalmaları,
. İçkili ve zararlı yerlere gitmemeleri,
. İyi ve nazik tavırlı olmaları, kaba söz ve davranışlardan kaçınmaları,
. Okula ve derslere düzenli devam etmeleri,
. Kitapları sevmeleri, korumaları, okuma alışkanlığı kazanmaları, serbest
zamanlarını yararlı işler yaparak geçirmeleri,
. Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini uyumlu olarak yönetmeleri; beden zeka
ve duygularını ve bunları verimli ve yararlı kılacak irade yeteneklerini
geliştirmeleri; böylece dengeli bir biçimde geliştirdikleri varlıklarını, millet,
yurt ve insanlık için yararlı bir şekilde kullanmaları,
. İnsan hakları ve demokrasi bilincini özümsemiş ve davranışa dönüştürmüş
olmaları istenir. Tüm bu davranışların öğrencilere kazandırılmasına özen
gösterilir.
14. OKUL VE ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ BİLGİ ALMA- İLETİŞİM
Öğrencilerimizin, ilgili dönem içindeki derslere ait tüm notlarına, derslerin ortalama
notlarına, sınav tarihlerine ve devamsızlık durumuna Milli Eğitim Bakanlığı'nın http://e-
okul.meb.gov.tr adresinden öğrenci TC kimlik numarası ve öğrenci numarası kullanılarak
erişilebilir. Okul ile ilgili her türlü bilgi ve iletişim adresine okulumuz web sayfasından
(http://sehitkadersivriortaokulu.meb.k12.tr/) ulaşılabilir.
İletişim Bilgileri :
Telefon: 02163167421
E-mail Adresi: 736213@meb.k12.tr