T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ÜSKÜDAR - Şehit Kader Sivri Ortaokulu

2020 Stratejik Planımız Yayınlandı İncelemek ve Görüş Ve Önerilerinizi Sunmak İçin Bağlantıya Tıklayınız

2020  Stratejik Planımız Yayınlandı İncelemek ve Görüş Ve Önerilerinizi Sunmak İçin Bağlantıya Tıklayınız

2020 Stratejik Planımız Yayınlandı

PDF Olarak Okumak İçin :

 

T.C.

ÜSKÜDAR KAYMAKAMLIĞI

ŞEHİT KADER SİVRİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

 

2019-2023

STRATEJİK PLANI

 

ARALIK 2019

 


                        Sunuş

 23-10-2019

 

            Şehit Kader Sivri Ortaokulunda 2019 yılı Temmuz ayımda göreve başladım. 2019 yılı  içinde yapılmış olan SWAT analizi ,stratejik plan hazırlama ekibinin yaptığı anketler , e-okul  verileri , kurul toplantıları vb yöntemlerle okulumuzun durumunu analiz etme imkanı bulduk. Şehit Kader Sivri Ortaokulu  gayretli çalışkan bir kadroya ve okula gelmeye istekli bir öğrenci kitlesine sahip, farklı dezavantajlara sahip bir okul..

            Mimari olarak yeterli bir tip proje olarak imar edilmemiş fiziki eksikleri olan bir binası var , alt yapı eksikleri sebebi ile , konferans salonu ,spor salonu ve atölyelerin bulunduğu bodrum katımızısüreklifosseptik suyu basıyor ve haftalarca temizlenemiyor , kalorifer sistemi, ve su basıncınısağlayanhidrofor sistemi görevini yerine getiremiyor. Okul binası tam olarak verimli bir şekildekullanılamadığı için mevcutörgencisayısınınihtiyacınıkarşılamıyor  ve bu sebeple okul ikili eğitim yapmıyor.

            Okulun sabahçı (8.ve 7. Sınıf) ve öğlenci (6. ve 5. Sınıf) olarak ikili eğitim olarak eğitime devam ediyor olması , okulun , akademik başarısını , sosyal ve kültürel etkinliklerini, sportif faaliyetlerini ve daha bir çok önemli faktörü olumsuz etkiliyor.Stratejik plan ekibimizin yapılabilecek tüm çalışmalarda önüne çıkan   en önemli sorun buydu , akşam çıkış saatlerinde güvenlik sorunundan , bir okul kültürü oluşturmaya yarayabilecek etkinliklerin yapılamamasına kadar tüm sorunların ana kaynağı olarak ortaya çıkan ikili eğitim sistemi.Ayrıntıları stratejik plan içinde analiz edilecek olan okulumuzun mevcut durumu ve daha nitelikli bir eğitim ve aslında yaşam alanı oluşturabilmek  amacımız bizi okulda tam gün eğitime geçmek için çalışma yapmaya yönlendiriyor.

            Bu sebeple 2020 stratejik planımızın temel hedefi ; tam gün eğitime geçmek için gerekli planlamaları ve fiziki  hazırlıkları yapmak , tam gün eğitime geçtikten sonra da hem zaman olarak hem mekan olarak okulumuzun her bakımdan daha iyi bir eğitim yuvasına dönüştürmek olacaktır.

Fatih KILIÇ

Okul Müdürü

 

23-10-2019

İçindekiler

Sunuş. 3

İçindekiler.. 4

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ. 5

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ. 6

Okulun Kısa Tanıtımı 6

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler. 7

PAYDAŞ ANALİZİ. 13

GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi 18

Gelişim ve Sorun Alanları 22

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER.. 26

MİSYONUMUZ 26

VİZYONUMUZ 26

TEMEL DEĞERLERİMİZ 27

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER.. 29

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM... 29

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI. 31

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE.. 36

V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME.. 40

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

            2019-2023 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.

            Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.

 

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

Üst Kurul Bilgileri

Ekip Bilgileri

Adı Soyadı

Unvanı

Adı Soyadı

Unvanı

 İlker ÖZTÜRK 

Fatih KILIÇ

MÜDÜR(BAŞKANLIĞINDA)

MÜDÜR(BAŞKANLIĞINDA)

Fatih KILIÇ

MÜDÜR(BAŞKANLIĞINDA)

 Ekrem EKİZOĞLU

 MÜDÜR YARDIMCISI

Nazife AĞAOĞLU AYTAR

MÜDÜR YARDIMCISI

 Yasemin DURU

 OKUL AİLE BİRLİĞİ

 Yasemin DURU

 OKUL AİLE BİRLİĞİ

 Ayla BEYAZ

 ÖĞRETMEN

 Nisa BUĞRA

 ÖĞRETMEN

 Arzu TEKİN

 OKUL AİLE BİRLİĞİ

Tülay PARLAR

 ÖĞRETMEN

 

 

Aylin AKSOY

ÖĞRETMEN

 

 

Sema CUMURCU

ÖĞRETMEN

 

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ

            Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.

            Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.

Okulun Kısa Tanıtımı

            Okulumuz ilk olarak 2003-2004 eğitim-öğretim yılında, ilkokul ve ortaokul aynı binada ikili öğretim şeklinde olmak üzere 1 müdür,11 sınıf öğretmeni, 9 branş öğretmeni,630 öğrencisi ile "Siteler İlköğretim Okulu " olarak eğitim öğretime başlamıştır. 2013-2014 Eğitim Öğretim yılı kesin dönüşüm ile ortaokul olmuştur.  2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında "Siteler Ortaokulu" adıyla eğitim-öğretime devam eden okulumuzun adı, bakanlığımızın 19.10.2016 gün ve 03 numaralı kararı ile "Şehit Kader Sivri Ortaokulu" olarak değiştirilmiştir. Okulumuzda halen ikili eğitim yapılmaktadır.

            Okulumuz dezavantajlı bir bölgede ikili eğitim yapmasına rağmen var olan tüm imkanları kullanarak sosyal, kültürel, bedensel aktivite ve yarışmalara katılarak kendini göstermeye çalışmaktadır. Spor müsabakalarında bir çok dereceye imza atan okulumuz bu konuda kendini geliştirmek için her türlü paylaşıma açıktır. İlçe bazında düzenlenen yarışmalarda boy gösteren öğrencilerimiz dereceye girerek  okulumuz adına gurur kaynağı olmuştur. İmkanlar arttığında çok daha iyisini yapabileceğine inanan güçlü ve dinamik öğretmen kadromuz, bunu yapabileceğini var olan zor koşullar altında kanıtlamıştır.

 

 

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler

Okul Künyesi

            Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.

Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi

 

İli: İSTANBUL

İlçesi:ÜSKÜDAR

Adres:

Yavuztürk Mah. Gazanfer sok. No:76 Üsküdar/İSTANBUL

Coğrafi Konum (link):

https://goo.gl/maps/td9zbSHFyGRcfTHDA

Telefon Numarası:

0216 / 3167421- 0216 / 4615400

Faks Numarası:

0216 523 47 40

e- Posta Adresi:

954455@uskudar-meb.gov.tr

Web sayfası adresi:

http://sehitkadersivriortaokulu.meb.k12.tr

Kurum Kodu:

ORTAOKUL :736213

Öğretim Şekli:

İkili Eğitim

Okulun Hizmete Giriş Tarihi : 2003

Toplam Çalışan Sayısı

73

Öğrenci Sayısı:

Kız

409

Öğretmen Sayısı

Kadın

48

Erkek

505

Erkek

18

Toplam

914

Toplam

66

Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:51

Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:23

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:14

Şube Başına 30'dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı

:3

Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı

73,00

Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi

4

 

 

 

 

 

 

 

 

Çalışan Bilgileri

            Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.

Çalışan Bilgileri Tablosu

Unvan*

Erkek

Kadın

Toplam

Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı

2

1

3

Branş Öğretmeni

15

46

61

Rehber Öğretmen

1

1

2

İdari Personel

-

-

-

Yardımcı Personel

1

4

5

Güvenlik Personeli

2

-

2

Toplam Çalışan Sayıları

21

52

73

 

 

 

 

Okulumuz Bina ve Alanları

            Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.

Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler

Okul Bölümleri

Özel Alanlar

Var

Yok

Okul Kat Sayısı

3

Çok Amaçlı Salon

X

 

Derslik Sayısı

18

Çok Amaçlı Saha

X

 

Derslik Alanları (m2)

30

Kütüphane

X

 

Kullanılan Derslik Sayısı

17

Fen Laboratuvarı

X

 

Şube Sayısı

34

Bilgisayar Laboratuvarı

X

 

İdari Odaların Alanı (m2)

20

İş Atölyesi

 

X

Öğretmenler Odası (m2)

35

Beceri Atölyesi

 

X

Okul Oturum Alanı (m2)

525

Pansiyon

 

X

Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2)

2520

 

 

 

Okul Kapalı Alan (m2)

3048.22

 

 

 

Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2)

40

 

 

 

Kantin (m2)

24

 

 

 

Tuvalet Sayısı

6

 

 

 

Diğer (.............)

 

 

 

 

 

 

 

Sınıf ve Öğrenci Bilgileri

Okulumuzda yer alan sınıflarınöğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

5-A

16

15

31

5-B

16

16

32

5-C

14

11

25

5-D

17

9

26

5-E

11

9

20

5-F

7

12

19

5-G

8

13

21

5-H

5

16

21

5-I

8

13

21

 

 

 

 

6-A

16

16

32

6-B

14

10

24

6-C

12

12

24

6-D

10

14

24

6-E

11

15

26

6-F

12

12

24

6-G

11

14

25

6-H

16

9

25

7-A

7

17

24

7-B

5

15

20

7-C

9

14

23

7-D

6

16

22

7-E

7

14

21

7-F

5

17

22

7-G

4

15

19

 

 

 

 

8-A

10

16

26

8-B

16

11

27

8-C

12

13

25

8-D

13

16

29

8-E

15

11

26

8-F

12

17

29

8-G

11

16

27

8-H

11

17

28

8-I

12

15

27

8-İ

14

13

27

 

 

 

 

 

 

 

 

Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız

Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.

Teknolojik Kaynaklar Tablosu

Akıllı Tahta Sayısı

20

TV Sayısı

2

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

24

Yazıcı Sayısı

5

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

4

Fotokopi Makinesi Sayısı

2

Projeksiyon Sayısı

3

İnternet Bağlantı Hızı

100mb/sn

 

 

 

 

 

Gelir ve Gider Bilgisi

Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son iki yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.

Yıllar

Gelir Miktarı

Gider Miktarı

2017

58.203

65.453

2018

67.719

65.608

PAYDAŞ ANALİZİ

            Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.

 

Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir:

                                                                             

 

 

 

 

Öğrenci Anketi Sonuçları:

 

Sıra No

MADDELER

KATILIM ORANI (%)                      

Kesinlikle Katılıyorum

Katılıyorum

Kararsızım

Kısmen Katılıyorum

Katılmıyorum

1

Öğretmenlerimle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilirim.

47,8%

39,9%

7,9%

2,2%

2,2%

2

Okul müdürü ile ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla konuşabiliyorum.

25,8%

30,3%

21,3%

9,6%

12,9%

3

Okulun rehberlik servisinden yeterince yararlanabiliyorum.

40,4%

39,3%

6,7%

8,4%

5,1%

4

Okula ilettiğimiz öneri ve isteklerimiz dikkate alınır.

26,4%

32,6%

17,4%

8,4%

15,2%

5

Okulda kendimi güvende hissediyorum.

46,6%

39,3%

6,2%

3,4%

4,5%

6

Okulda öğrencilerle ilgili alınan kararlarda bizlerin görüşleri alınır.

24,7%

33,1%

17,4%

9%

15,7%

7

Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır.

40,4%

33,1%

14,6%

7,3%

4,5%

8

Derslerde konuya göre uygun araç gereçler kullanılmaktadır.

46,6%

39,9%

3,9%

5,1%

4,5%

9

Teneffüslerde ihtiyaçlarımı giderebiliyorum.

29,2%

32%

9,6%

9,6%

19,7%

10

Okulun içi ve dışı temizdir.

18,5%

36,5%

15,7%

10,1%

19,1%

11

Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir.

25,3%

30,3%

21,9%

8,4%

14%

12

Okul kantininde satılan malzemeler sağlıklı ve güvenlidir.

14,6%

11,2%

29,2%

13,5%

31,5%

13

Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir.

27,5%

30,3%

15,2%

11,8%

15,2%

14

Okulumuzun Olumlu (başarılı) Yönlerine İlişkin Görüşleriniz.

80 kişi yanıt vermiştir.

15

Okulumuzun Olumsuz (başarısız) Yönlerine İlişkin Görüşleriniz.

85 kişi yanıt vermiştir.

 

 

Öğretmen Anketi Sonuçları:

Sıra No

MADDELER

KATILIM ORANI (%)

Kesinlikle Katılıyorum

Katılıyorum

Kararsızım

Kısmen Katılıyorum

Katılmıyorum

1

Okulumuzda alınan kararlar, çalışanların katılımıyla alınır.

22,2%

53,3 %

4,4%

17,8 %

2,2 %

2

Kurumdaki tüm duyurular çalışanlara zamanında iletilir.

33,3%

48,9%

4,4%

11,1%

2,2%

3

Her türlü ödüllendirmede adil olma, tarafsızlık ve objektiflik esastır.

20%

62,2%

2,2%

15,6%

-

4

Kendimi, okulun değerli bir üyesi olarak görürüm.

28,9%

46,7%

6,7%

13,3%

4,4%

5

Çalıştığım okul bana kendimi geliştirme imkânı tanımaktadır.

15,6%

53,3%

15,6%

4,4%

11,1%

6

Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.

8,9%

37,8%

15,6%

24,4%

13,3%

7

Okulda çalışanlara yönelik sosyal ve kültürel faaliyetler düzenlenir.

13,3%

35,6%

17,8%

28,4%

4,4%

8

Okulda öğretmenler arasında ayrım yapılmamaktadır.

17,8%

37,8%

15,6%

20%

8,9%

9

Okulumuzda yerelde ve toplum üzerinde olumlu etki bırakacak çalışmalar yapmaktadır.

22,2%

53,3%

6,7%

17,8%

-

10

Yöneticilerimiz, yaratıcı ve yenilikçi düşüncelerin üretilmesini teşvik etmektedir.

22,2%

62,2%

4,4%

8,9%

2,2%

11

Yöneticiler, okulun vizyonunu, stratejilerini, iyileştirmeye açık alanlarını vs. çalışanlarla paylaşır.

31,1%

53,3%

4,4%

11,1%

-

12

Okulumuzda sadece öğretmenlerin kullanımına tahsis edilmiş yerler yeterlidir.

13,3%

33,3%

8,9%

35,6%

8,9%

13

Alanıma ilişkin yenilik ve gelişmeleri takip eder ve kendimi güncellerim.

26,7%

64,4%

-

8,9%

-

14

Okulumuzun Olumlu (başarılı) Yönlerine İlişkin Görüşleriniz.

24 kişi yanıt vermiştir.

15

Okulumuzun Olumsuz (başarısız) Yönlerine İlişkin Görüşleriniz.

25 kişi yanıt vermiştir.

.

Veli Anketi Sonuçları:

Sıra No

MADDELER

KATILIM ORANI (%)

Kesinlikle Katılıyorum

Katılıyorum

Kararsızım

Kısmen Katılıyorum

Katılmıyorum

1

İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum.

39,6%

38,1%

5,1%

11,2%

6,1%

2

Bizi ilgilendiren okul duyurularını zamanında öğreniyorum.

37,6%

43,7%

6,6%

8,6%

3,6%

3

Öğrencimle ilgili konularda okulda rehberlik hizmeti alabiliyorum.

31,5%

42,6%

9,6%

10,2

6,1%

4

Okula ilettiğim istek ve şikâyetlerim dikkate alınıyor.

25,4%

35%

15,7%

11,7%

12,2%

5

Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır.

37,6%

38,1%

13,2%

8,1%

3%

6

Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır.

38,6%

42,6%

9,6%

5,6%

3,6%

7

Okulda bizleri ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır.

27,9%

36,5%

17,3%

10,2%

8,1%

8

E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi ile okulun internet sayfasını düzenli olarak takip ediyorum.

45,2%

36%

3,6

8,1%

7,1%

9

Çocuğumun okulunu sevdiğini ve öğretmenleriyle iyi anlaştığını düşünüyorum.

54,3%

35%

3,6%

4,1%

3%

10

Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.

16,8%

45,7%

13,7%

10,7%

13,2%

11

Okul her zaman temiz ve bakımlıdır.

19,3%

34%

15,2%

14,7%

16,8%

12

Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir.

17,8%

28,9%

20,3%

18,8%

14,2

13

Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir.

24,4%

34%

15,7%

12,2%

13,7%

14

Okulumuzun Olumlu (başarılı) Yönlerine İlişkin Görüşleriniz.

78 kişi yanıt vermiştir.

15

Okulumuzun Olumsuz (başarısız) Yönlerine İlişkin Görüşleriniz.

71 kişi yanıt vermiştir.


Devamı için Tıklayınız 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 31.12.2019 - Güncelleme: 31.12.2019 17:02 - Görüntülenme: 1678
  Beğen | 1  kişi beğendi